N u …. I n n a n …. D ä r e m e l l a n

Livet jag har nu är så vackert.

Det fyller mig med glädje & stolthet.

Lycka & kärlek.

Livet jag har nu är så rikt.

Fina & underbara människor.

En alldeles egen familj.

Livet jag har nu har jag kämpat mig till.

Simmat till ytan & lärt mig flyga.

Jag andas kärlek.

Livet jag har nu är precis som det ska va.

Det flyter på i rätt riktning.

Kärleken till mina nära är allt som betyder ngt.

 

Livet jag har nu är i stor kontrast till det jag hade innan.

 

Livet jag hade innan var fult.

Kärlekslöst & ensamt.

Tårar & ångest.

Livet jag hade innan var fattigt.

Helvetet var fullt av slag.

Förnedring & hemskheter.

Livet jag hade innan var kontrollerat av ngn annan.

Som fick mig att drunkna.

& sugas ner i djupet.

Livet jag hade innan var helt fel.

Jag trodde inte jag förtjänade bättre.

Det fick mig att vilja dö.

 

Livet jag hade innan gav mig insikt att ta mig ut.

 

Livet däremellan bjöd på glimtar av ljus.

Händelser & människor.

Några lugna stunder.

Livet däremellan fick mig att börja andas.

Att se verkligheten.

& njuta av att vara mig själv.

Livet däremellan fick mig att bli stark.

Att säga i från & göra egna val.

Att sätta mål & se framåt.

 

Livet jag hade innan & däremellan ledde mig dit jag är i dag.

Aldrig vill jag vara utan ngt av dem.

Jag är en nåldyna av erfarenheter.

 

Livet jag har i dag älskar jag!

IMG_8824

 

Foto : Linda Arconge

Kommentera

